Иновативно училище
„Общуване без граници“
- Учениците от ГПЧЕ «С. Радев», изучават два чужди езика и знанията и уменията в областта на
медиите и комуникацията ще повиши тяхната компетентност и конкурентноспособност на пазара на труда.
- По-задълбоченото познаване на новите медии е целта на въведената иновация за новопостъпилите
осмокласници през учебната 2021/2022 година в профил «Чужди езици».
- Успоредно с овладяването на чуждия език, учениците, обхванати в новата иновация, ще се запознаят с медийната панорама на целевата държава.
- С помощта на медиите учениците ще могат да слушат музика, да разглеждат забележителности, да видят готварски рецепти, документални филми, да четат вестници, списания и книги в съответствие с тяхното езиково ниво.
а чуждия език, учениците, обхванати в новата иновация, ще се запознаят с медийната панорама на целевата държава.
Същност на иновацията
Въвеждане на нов учебен предмет „Основи на медии и комуникация“ в 8 клас за учебната 2021/2022 г. - 2 учебни часа седмично, 72 учебни часа годишно.
- Обучението е насочено към овладяване на базови знания и умения, свързани с медиите,
с цел изграждането на комуникативна компетентност на ученика и приложението ѝ в областта на дигиталните технологии.
- По-задълбоченото познаване на новите медии е целта на въведената иновация за новопостъпилите
осмокласници през учебната 2021/2022 година в профил «Чужди езици».
- Успоредно с овладяването на чуждия език, учениците, обхванати в новата иновация, ще се запознаят с медийната панорама на целевата държава.
- С помощта на медиите учениците ще могат да слушат музика, да разглеждат забележителности, да видят готварски рецепти, документални филми, да четат вестници, списания и книги в съответствие с тяхното езиково ниво.
а чуждия език, учениците, обхванати в новата иновация, ще се запознаят с медийната панорама на целевата държава.
Въвеждане на учебен предмет „Медии и комуникация“ в 9 клас за учебната 2022/2023 година – 2 учебни часа седмично, 72 учебни часа годишно.
- В този клас се изучават систематично видовете медии, придобиват се базови знания и умения за жанровете, дебатиране, (журналистическо) проучване, интервю, репортаж, коментар.
- Акцентът в обучението в 9 клас е върху използването на адаптивни и интерактивни учебни материали, целящи да формират знания и умения за прилагане на технологиите и новите медии.
Въвеждане на учебен предмет „Медии и комуникация“ в 10 клас за учебната 2023/2024 г. – 2 учебни часа седмично, 72 учебни часа годишно.
- В 10-ти клас ще се приложат натрупаните теоретични знания: анализи на източници за достоверност, коментари и презентации на тема фалшиви новини, цензура и свобода на словото, репортажи за актуални политически, икономически и културни събития от живота на града, интервюта, организация и провеждане на дискусионно студио.
Учениците и учителите от СУПНЕ"Фридрих Шилер" - град Русе, ПГПЧЕ"Димитър Димов" - град Плевен и ПГХХТ - гр. Пазарджик присъстваха на открити уроци:
- Тема на урока "Фалшиви новини" на френски език
Във връзка с популяризиране на проекта за иновативно училище „Общуване без граници“ и осъществяване на национална програма "Иновации в действие", на 14.04.2022 г.
бе проведен открит урок на тема „Фалшиви новини“ от Цветанка Ташкова /учител по френски език/.
Представени бяха, чрез интерактивни методи, видеа и разнообразни ресурси,
примери за фалшиви новини, история на фалшивите новини, видовете фалшиви новини, характеристики и
терминология на фалшивите новини, а във втората част бяха поставени практически задачи, свързани със създаване на фалшива новина, устно експозе, игри.
- Урок по английски език на тема „Устно експозе по филм“.
Един интерактивен час по иновативния предмет „Медии и омуникация” премина в няколко етапана тема „филми”:
• Куиз в който учениците трябваше да познаят касов филм по музиката от него
• Монолог от филма”10 неща, които мразя в теб”, който учениците имаха за диктовка, след което възпроизведоха по памет – изключително приятно изживяване
• Терминология, свързана с филмовата индустрия
• Кратък проект по групи в които учениците разказаха за свои любими филми, ползвайки определени изрази
• Кратко видео за тийнейджъри – учениците изказаха мнение и бяха трогнати до сълзи
• Игра, която включваше думите, които бяха преподадени
- Урок по немски език с нови методи на преподаване. Тема: „Консумация и хранене”.
Учениците се разделиха на малки групи и самостоятелно разработиха в часа
съдържанието на текст за предимствата и недостатъците на безмесното хранене.
Като метод беше избрана „къщата на въпросите”, при който
учениците един на друг си задават въпроси към текста и им отговарят.
Въпросите трябва да отговарят на изискванията за репродукция, трансфер и рефлексия на
съдържание.
В края на часа всеки един трябваше да изгради мнение по
въпроса, кой тип хранене предпочита /всеяден, вегетариански, вегански/, като
застават до съответните табели в класната стая.